doktor

CZECHIA MEDIK CENTRUM s.r.o.

stres

Jak se zbavit stresu a jeho následků

Změňte svůj životní styl!

Věřte, nevěřte, ale pomáhá to! Zkuste a uvidíte sami na sobě změnu, samozřejmě ze začátku třeba malé, ale později získáte více energie a bude se vám na světě líbit a v případě, že zařadíte do běžného dne některé z následujících rad o to lépe.

Pravidelně cvičte

Cvičení z vašeho těla odstraňuje stresové hormony a zvyšuje hladinu endorfinů, což jsou hormony štěstí. Vyhraďte si během svého hektického dne chvíli na cvičení. Udržíte tím své tělo zdravé a zbavíte se stresu. Rozdíl poznáte ihned.

Dostatečně spěte

Dejte svému tělu spánek, který potřebuje a hladina stresu se vám sníží. Spánek je mechanismus, během kterého se vaše tělo opravuje. Zároveň se obnovují zásoby energie. Když málo spíte, vaše tělo používá stres, aby vás udrželo v akci a bere si energii z orgánů.

Jezte správně

Vaše tělo potřebuje být zdravé a šťastné a proto chce správné palivo, aby se dokázalo vypořádat se stresem. Ať už se vám to líbí nebo ne, stres je tělesná reakce na cokoli, co je narušením přirozeného stavu, což znamená, že vaše tělo dokáže se stresem také účinně bojovat.

Naučte se relaxovat

Uvolnit tělo je skvělý způsob, jak se zbavit stresu. Neočekávejte, že se váš stres okamžitě vypaří, může to nějakou dobu trvat. Myslete na něco klidného nebo se snažte nemyslet vůbec na nic. Dovolte svému tělu, aby vaší mysli sdělilo, že je vše v pořádku.

Cvičte jógu a meditujte

Přestože jóga by se mohla klidně stát vaším každodenním cvičením, hluboké protahování a pomalé pohyby pomohou vyčistit také vaši mysl. Meditace (pročištění mysli) spolu s jemnou jógou vám poskytne dvojitou relaxaci a uleví od stresu.

Dělejte věci, které vás baví

Když jsme ve stresu a díváme se na náš rozvrh, máme pocit, že nemáme vůbec čas dělat to, co máme rádi. Ať už jde o kreslení, pletení, čtení, sport nebo vaření, každý den se snažte najít se alespoň chvíli na to, co máte opravdu rádi.

Buďte mentálně aktivní

Vyhýbejte se negativnímu myšlení! Uvědomte si, že máte v životě také dobré věci a snažte se najít nějakou emocionální rovnováhu. Nesoustřeďte se pouze na to špatné, ale najděte v tom i něco dobrého.

stres

Zorganizujte si svůj život

Nastavte si cíle, kterých chcete dosáhnout například každý den a pište si seznamy úkolů. Během dne si udělejte čas také na odpočinek a relaxaci. Když vezmete svůj čas pevně do rukou a určíte si priority, úroveň stresu se vám sníží.

Zjistěte, které věci vás stresují

Ujistěte se, že dobře chápete, proč jste ve stresu. Jinak se nebudete schopni stresu vyhnout. Ve vědomí je síla!

Přestaňte si dělat starosti s tím, co nemůžete změnit

To se týká hlavně politiky, ale platí to také i u jiných věcí. Naučte se akceptovat věci, které nemůžete změnit. Bohužel to není tak jednoduché, jak se zdá.

Buďte zodpovědní za to, abyste měli život podle svých představ

Činit rozhodnutí a dělat něco není tak stresující, jako sedět a cítit se bezmocně, zatímco ostatní něco dělají. Rozhodněte se, co chcete dělat a dělejte to!

Mějte smysl pro humor

Jednou z bariér pro stres je pokušení brát to všechno příliš vážně. Je v pořádku si dát trochu pohov a pořádně se zasmát. Smích vás zbaví stresu, snažte se smát, i když se na to zrovna necítíte.

stres

Požádejte o pomoc přátele

Když chcete něco dokázat, ale nemáte sílu nebo čas to udělat, je v pořádku o pomoc požádat rodinu nebo přátele. Vždy poděkujte a nabídněte podobnou službu také vy jim.

Bojujte za sebe

Pokud je pro vás někdo hrozbou, jste vystresovaní a cítíte úzkost, konfrontujte tohoto člověka
a řekněte mu, jak se cítíte.
Najděte si někoho, komu důvěřujete a řekněte mu naprosto vše,
co vás trápí. Když se někomu takto otevřete, uleví se vám a najdete způsob, jak své problémy vyřešit. Kupte si míčky na uvolnění stresu nebo boxovací pytel. Můžete také chodit křičet do lesa. Pomůže
vám to zbavit se stresu a uvolnit tělo. Zadržování emocí pro vás není dobré.

Tipy

  • Naplánujte si něco do budoucna, na co se můžete těšit. Stresu se zbavujte také pomocí představivosti.
  • Buďte ohledně svých emocí upřímní. Nepopírejte je ani je nepotlačujte, stres byste tím pouze zhoršili.
  • Nebojte se plakat, uvolníte tím úzkost a dovolíte nahromaděným emocím, aby se dostaly na povrch.
  • Udržujte si nadhled a nezapomeňte, že věci nemusejí být tak hrozné, jak se zdají.
  • Vždy myslete na to, co je důležité a snažte se nenechat se pohltit stresem.
  • Dopřejte si masáž.
  • Žvýkejte žvýkačku. Bylo prokázáno, že žvýkání žvýkaček snižuje stres. Proto mnoho mladých lidí, kteří jsou ve stresu, často příliš mnoho jedí. Žvýkačka je rozhodně zdravější alternativou.
  • Snažte se mít dostatek slunečního světla. Denní světlo může zlepšit vaši náladu a pomoci vám se sezónními depresemi.
  • Najděte něco, co chcete dělat nebo něco, co jste již dlouho odkládali a zaměřte se na to. Jen dejte pozor, aby se tato činnost pro vás nestala formou eskapismu.(eskapismus = únik od reality do imaginárního (iluzorního) světa)
  • Omluvte se lidem, kteří si od vás zaslouží omluvu. Dejte pozor, abyste celou situaci ještě nezhoršili. Pocit viny váš stres ještě zhorší.

Varování

  • Pokud pociťujete závratě nebo bolest na hrudníku, okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc.
  • Pokud trpíte chronickým stresem – často propadáte slzám, rychle přibíráte na váze nebo naopak hubnete, ztratili jste chuť na milování – navštivte svého lékaře. Je možné, že trpíte úzkostí nebo nějakou jinou poruchou.
  • Nikdy se nesnažte léčit se sami drogami, alkoholem nebo nějakými léky.
  • Vyhněte se eskapismu, nepomůže vám to kromě extrémních případů, kdy je již nutné vyhledat odbornou pomoc.

Adresa ordinace

CZECHIA MEDIK CENTRUM s.r.o.
Třída 1. máje 535/50
460 02 Liberec 2

Telefonní kontakt

sekretariát
+420 703 348 406

obchodní oddělení
+420 739 293 252

ordinace
+420 739 224 451

lékař
+420 604 304 635

Pracovní doba

Ordinace:
dle počtu objednaných klientů

Administrativa:
Po - Pá
7.00 - 15.00

©2018 - 2019 CZECHIA MEDIK CENTRUM s.r.o., 1. máje 535/50, 460 02 Liberec